26 Ağustos 2011 Cuma

OKB

Obsesif kompulsif bozukluk...Ne olduğu hakkında ufak ufak bir şeyler biliyordum,dün biraz daha ilgilendim bu konuyla.Çünkü bilmediğim bir şeyin tedavisini olmak saçma görünmüştü birden.Ne içtiğini bilmeyen bir hastanın iyileşmesinin kolay olduğunu sanmıyorum.Hemen hemen 6 ay oldu bu tip bir tedavi göreli.Öyle büyük bir şey değildi.Küçük takıntılar için küçük bir ilaç.Doktorumun bunun bir hastalık olduğunu söyleyene kadar haberim bile yoktu bana yaptıklarım çok normal geliyordu -ki hala öyle görünüyor-Bir insanın çok sık el yıkadığı için ilaç içtiğini 3 sene önce söyleseler sadece gülerdim.Aslında yeni bir şey değildi benim hayatım da bu tip takıntılar.Çok öncesinden de varmış şimdi düşününce anlıyorum.Küçükken de çok sık elimi yıkardım her gün duş alırdım.Hastaneler de otobüsler de diken üstünde otururmuş gibi otururdum dokunmaktan tiksinirdim eve geldiğimde üstümde ne varsa çıkarır kirli sepetine atardım.Büyüyünce biraz daha ayrıntılı düşünmeye başladım bu yüzden temizlik alışkanlıklarıma küçük ayrıntılar eklendi.Kapı pencerenin üst tarafındaki minik çıkıntılar,kimsenin boyunun yetmediği dolap üstleri,bibloların kıvrımlarında biriken tozlar,kapının menteşelerin olduğu kenar ve menteşeleri,kapı kulpları,sandalyelerin ayakları,klimanın üstü...Daha da uzar liste...Bunların benim aklımda yer alması mı beni ilaç içmeye sürüklüyor.Bana hiç mantıklı gelmiyor.Hani bence diğerleri de düşünüyordur.Düşünmüyorlarsa bile düşünsünler hatta gidip kapı üstlerine baksınlar ne kadar da iğrenç görecekler...Ama opsesif olmasınlar.Niye bunlardan bahsettiğim hakkında en ufak bir fikrim yok aslında.Sadece bir fikir yürütebilirim;bugün evdeydim dışarı çıkmadım ve temizlik yaptım akla hayale gelmeyecek yerleri sildim,temizledim.Sonra da yorgunluktan uyuyup kaldım.İki gün öncede dışarı çıkmamıştım o zamanda masamı düzenlemiştim tekrar tekrar ve tekrar! Dağınık değildi aslında neden bir daha topladığımı bilmiyorum ama şimdi daha güzel oldu.Ben fazla rahatsız değilim bu konuda aslında memnum bile sayılırım.Belki de yanılmıştır o ilacı vermekle.Sanırım biraz da korktum dün araştırınca.Şu an kendimi aklamaya çalışıyorum,anlayın...
         

1 yorum: